10 najpiękniejszych stacji na świecie

0 934

Biorąc pod uwagę, że są to zasadniczo funkcjonalne budynki, których celem jest pomoc w transporcie, imponujące jest to, że stacje wyglądają tak dobrze. W rzeczywistości kolej zainspirowała niektóre z najbardziej kultowych projektów ostatnich dwóch stuleci. Stworzenie sieci podróży na kontynencie i na świecie jest dowodem na to, że nie ma powodu, dla którego praktyczna infrastruktura nie miałaby dobrze wyglądać dla widza.

Jeśli nie lubisz podróżować samolotem, podróż pociągiem ma swój urok, co pokaże ta góra, która zwróci Twoją uwagę na najpiękniejsze stacje na świecie.

10 najbardziej spektakularnych i najpiękniejszych stacji na świecie.

Nu ne credeți? Odnosząc się do wielu stylów z różnych epok, przedstawiamy 10 stacji z całego świata, które są tak spektakularne, że nawet nie będziesz się martwić spóźnieniem pociągu.

Stacja Dunedin, Nowa Zelandia

Stacja Dunedin, Nowa Zelandia
Stacja Dunedin, Nowa Zelandia

Acest castel din basalt și calcar i-a adus arhitectului George Troup numele de „‘Gingerbread George’” (George cel de Turta Dulce). Deși aparent preferase un design alternativ care să pornească de la ideea unui „conac scoțian”, designul gării este acum asemănat cu un castel din turtă dulce.

Gara Dunedin este unul dintre cele mai proeminente repere arhitecturale ale orașului.

Odată cea mai aglomerată stație din Noua Zeelandă, clădirea a înregistrat o scădere uriașă a traficului și găzduiește acum un restaurant, o galerie de artă și Sala Famei Sporturilor din Noua Zeelandă. În fiecare an, platforma principală se transformă în „cea mai lungă pistă din lume” pentru o prezentare de modă.

Datând din XNUMX, acest magnific edificiu în stil renascentist flamand prezintă fațade de calcar alb Oamaru pe stâncă neagră de bazalt, oferindu-i un aer dramatic și aspectul caracteristic de „Gingerbread House”. Amenajată în stilul fastuos al vremurilor, sala de rezervări are singură o pardoseală cu mozaic de aproape XNUMX de plăci de porțelan Royal Doulton.

Grand Central, New York, SUA

Grand Central
Grand Central

Grand Central este, cel mai posibil, cea mai cunoscută gară din întreaga lume. Chiar dacă nu ați fost niciodată la Grand Central, sau la New York, cu siguranță o veți recunoaște din numeroasele filme în care a apărut, precum ‘North by Northwest’ și ‘The Avengers’. Este, de asemenea, destul de renumită pentru propria sa artă: o vastă (deși ușor inexactă) pictură murală cu stele împodobește tavanul din sala principală, în timp ce o serie de picturi celebre, sculpturi și picturi pot fi găsite atât în interior, cât și în exterior.

Deschis publicului pe XNUMX februarie XNUMX, Grand Central este un reper de renume mondial și un centru de transport în Midtown Manhattan.

Istoria sa bogată este o poveste de bogăție imensă și de inginerie excelentă, dar și de supraviețuire și renaștere. Astăzi, reperul pentru artele frumoase este o destinație de vânzare cu amănuntul și de luat masa, precum și casa MTA Metro-North Railroad și o stație de metrou care deservește liniile de metrou XNUMX, XNUMX, XNUMX, XNUMX și S.

Grand Central Terminal poartă multe nume, inclusiv Grand Central, Terminal și GCT. Una dintre principalele atracții ale Grand Central, ceasul opal cu patru fețe, se află în centrul Main Hall-ului deasupra Standului de informații și este adesea locul de întâlnire pentru vizitatori și localnici. Știi că ești newyorkez când i-ai spus unui prieten să „ne întâlnim la ceas”. Cu XNUMX de vizitatori în fiecare zi, Grand Central Terminal este una dintre cele mai vizitate destinații din New York, al doilea după Times Square.

Central do Brasil, Rio de Janeiro, Brazilia

Clădirile unde se află stațiile trenurilor tind să ocupe mult spațiu pe orizontală, din motive destul de evidente – dar această gară situată în centrul orașului Rio de Janeiro are propriul său turn Art Deco înalt de XNUMX de metri, care se pare că este renumit pentru că nu arată ora corectă, dar care este cel mai mare ceas cu patru fețe din lume, înalt de XNUMX metri. Primul tren al căii ferate a părăsit Central do Brasil la XNUMX martie XNUMX la ora XNUMX dimineața, când locomotiva „Brazilia” l-a dus pe împărat la Pouso dos Queimados (acum Queimados).

Stația a fost inaugurată cu numele „Estação do Campo” deoarece zona stației se afla în limitele Campo de Santana.

Biserica Nossa Senhora de Santana a fost demolată pentru a putea fi construită gara, dar imaginea de lemn a sfântului din Portugalia poate fi găsită într-o capelă din gara Centrală. La scurt timp după aceea a devenit cunoscut sub numele de „Curtea de Stat”, cu referire la Curtea Imperială. Apoi a fost numită „Stația Dom Pedro II”, un omagiu adus Împăratului. Odată cu apariția Republicii, noul guvern a dorit să despartă numele căii ferate a fostului monarh. Atunci vechea cale ferată Dom Pedro II a fost redenumită „Central do Brasil Railway” și această stația a fost numită imediat „Estação Central do Brasil”.

Huddersfield Station, West Yorkshire, Marea Britanie

Huddersfield Station
Huddersfield Station

O stație de tren care pare, mai degraba, un palat corintic datorită arhitecturii sale, stilul fiind lăudat inclusiv de către John Betjeman și Nikolaus Pevsner – doi dintre cei mai mari arhitecți britanici. Proiectarea lui Huddersfield, chiar și conform standardelor de cale ferată victoriană, a fost efortul combinat al două firme feroviare separate, ideea fiind de a lega cele două idei sub o singură cupolă centrală, mai deosebită și mult mai extravagantă. Vizitatorii ar trebui să se asigure că admiră pictura în ulei a lui Felix, „controlorul de dăunători”, care reprezintă o pisică.

Proiectată de arhitectul James Pigott Pritchett și construită de firma Joseph Kaye în XNUMX–XNUMX, folosind stilul neoclasic, stația este bine cunoscută în cercurile arhitecturale pentru fațada sa în stil clasic, cu un portic corintic, cu șase coloane în lățime și două coloane în adâncime, care domină St George’s Square. Este o clădire clasificată în clasa I. În anii XNUMX, stația a fost extinsă prin instalarea unei platforme insulare cu acoperiș general. Acoperișul s-a prăbușit parțial la XNUMX august XNUMX, ucigând patru persoane, dar a fost refăcut.

Estación Central, Santiago, Chile

Denumită oficial Alameda (după drumul principal al capitalei chiliene), Estaçion Central a fost inaugurată în XNUMX, dar până la deschiderea actuală a clădirii sale, în XNUMX, a devenit o clădire emblematică. Două clădiri cu coloane albe și strălucitoare stau de ambele părți ale șinelor și au un acoperiș din oțel vast, ornamentat, care acoperă tot, ca un albatros supradimensionat.

Designul deosebit al structurii sale metalice mari, cu un turn central, a determinat unele surse să atribuie proiectul faimosului arhitect francez Gustave Eiffel, dar acest lucru nu este corect. Cu toate acestea, stilul francez al gării centrale este evident, deoarece structura a fost realizată de compania franceză Schneider Co Creusot, care a fost responsabilă și de asamblarea sa la Santiago. Datorită marii sale valori artistice și istorice, această stație a fost declarată reper istoric național în XNUMX.

Kanazawa Station, Japonia

Kanazawa Station
Kanazawa Station

Gara principală din Kanazawa este o fuziune fascinantă dintre trecut și viitor. În fața ei se află o vastă poartă tradițională din lemn de tip torii, care se găsește de obicei în afara altarelor japoneze, în timp ce intrarea în stație este acoperită de strălucitoarea cupolă din aluminiu și sticlă Motenashi Dome. Fiecare detaliu a fost gândit meticulos – inclusiv coloanele orbitoare ale platformei care sunt înfrumusețate cu frunze de aur, unul dintre cele mai faimoase exporturi din Kanazawa.

În secolul al XV-lea, o nouă ramură a budismului a devenit foarte populară în această regiune, deoarece a învățat un adevăr sacru: că toți oamenii sunt egali. Această învățătură a egalității i-a inspirat pe localnici să se ridice și să nu mai fie servitorii celor bogați. Ei au înființat propriul „Regat Țărănesc”, pe care l-au condus dintr-un templu fortificat pe un teren înălțat. Templul a fost numit Oyama Gobo și orașul Kanazawa a crescut în jurul său. După un secol, acest regat budist a căzut și templul a fost înlocuit de Castelul Kanazawa, dar ideile și filozofia budistă au rămas foarte importante aici. Așadar, poate poarta torii din fața stației Kanazawa este parțial un tribut adus acelei origini religioase.

Gare de Metz-Ville, Metz, Franța

Gare de Metz-Ville
Gare de Metz-Ville

Stația principală feroviară din Metz poate părea la început a fi un fel de biserică convertită, dar de fapt este un artefact al istoriei imperiale – mai degrabă – decât religioase. În ciuda faptului că are o vechime de peste un secol, este a patra gară care ocupă acest sit și a fost construită de Kaiserul Wilhelm al II-lea pentru a afirma suveranitatea germană asupra regiunii, în anul XNUMX. Incorporează vitralii care îl reprezintă pe Sfântul Împărat Roman Carol cel Mare precum și apartamente private pentru Kaiser (acum sediul companiei feroviare de stat franceze SNCF).

Stația Metz-Ville, denumită de obicei stația Metz, este situată lângă centrul orașului Metz

Stația Metz-Ville, denumită de obicei stația Metz, este situată lângă centrul orașului Metz, prefectura departamentului Moselle, în regiunea Grand Est. Construită în timpul primei anexări germane a Alsacei și Moselei (XNUMX-XNUMX), stația a fost inaugurată în XNUMX de către Direcția Generală Imperială a căilor ferate Alsacia-Lorena, înlocuind vechea gară Metz, care a fost pusă în funcțiune în XNUMX. Clădirea pasagerilor, pentru fațadele și acoperișurile sale, a salonului de onoare, cu decorul bufetului și sala de plecare, a transformat gara într-un monument istoric, din XNUMX ianuarie XNUMX.

Chhatrapati Shivaji Terminus, Mumbai, India

Chhatrapati Shivaji Terminus
Chhatrapati Shivaji Terminus

Încă cunoscut colocvial ca „VT” după numele său din epoca colonială, Victoria Terminus, Chhatrapati Shivaji nu are de fapt prea multe în comun cu marea cale ferată victoriană britanică, St Pancras. Dacă este ceva, este mult mai măreț decât efortul gotic de cărămidă roșie al lui George Gilbert Scott, abundența sa de cupole și turle acoperite de o statuie de marmură înaltă de patru metri fiind destinată să reprezinte „Progresul”, în cazul în care cineva a ratat ideea. Acum, una dintre cele mai celebre clădiri din Mumbai, Chhatrapati Shivaji este – din XNUMX – un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO.

Chhatrapati Shivaji este un exemplu remarcabil de arhitectură renascentistă gotică victoriană în India

Chhatrapati Shivaji este un exemplu remarcabil de arhitectură renascentistă gotică victoriană în India, amestecat cu teme derivate din arhitectura tradițională indiană. Clădirea, proiectată de arhitectul britanic F. W. Stevens, a devenit simbolul orașului și principalul port mercantil internațional din India. Terminalul a fost construit pe parcursul a XNUMX ani, începând din XNUMX, conform unui design gotic victorian bazat pe modelele italiene medievale târzii.

Domul său remarcabil de piatră, turelele, arcurile ascuțite și planul excentric sunt aproape de arhitectura tradițională a palatului indian. Este un exemplu remarcabil de întâlnire a două culturi, deoarece arhitecții britanici au lucrat cu meșteri indieni pentru a include tradiția și expresiile arhitecturale indiene, creând astfel un nou stil unic în Mumbai.

Gare do Oriente, Lisabona, Portugalia

Gare do Oriente
Gare do Oriente

Un pavilion din metal și sticlă de inspirație gotică, Gare do Oriente din Lisabona a fost deschisă tocmai la timp pentru ca milioane de vizitatori să o poată admira în drum spre enormul târg mondial „Expo” XNUMX. Stația a fost inaugurată pe XNUMX mai XNUMX, iar la momentul deschiderii sale a fost considerată cea mai mare stație intermodală din Portugalia, câștigând premiul Brunel la XNUMX octombrie XNUMX, la categoria marilor proiecte de construcții noi. Concepută pentru a maximiza lumina naturală în timpul zilei, munca falnică a arhitectului spaniol Santiago Calatrava se aseamănă cu o pădure iluminată noaptea. Gara are un centru comercial subteran și o secție de poliție.

În XNUMX, stația a fost propusă ca parte a modernizării Linha do Norte, o modificare a liniei ferate pentru a facilita dezvoltarea viitoare a unei stații Oriente. Situată de-a lungul Avenida D. João II, peste Avenida de Berlim și Rua Conselheiro Mariano de Carvalho, stația a fost planificată să ocupe terenurile odată ocupate de Apeadeiro dos Olivais, care a fost demolată în anii XNUMX pentru a face loc statiei noi.

Napoli Afragola, Napoli, Italia

Napoli Afragola
Napoli Afragola

Afragola reușește să atragă atenția chiar și pe fundalul neplăcut al Muntelui Vezuviu, unul dintre cei mai activi vulcani din Europa. Stația este așezată în așa fel încât, în cazul în care pământul începe să se clatine, părți ale structurii sale se pot mișca independent una de cealaltă.

Proiectul stației, realizat de arhitectul Zaha Hadid, a fost prezentat oficial pe XNUMX noiembrie XNUMX. Lucrările au fost blocate inițial în XNUMX, imediat după săpături, din cauza unei descoperiri arheologice (un sat micenian, primul și singurul de acest gen dintr-o localitate din interiorul țării). Apoi, construcția a fost încredințați unei companii care a renunțat la contract.

La începutul anului XNUMX a fost publicat un aviz care prevedea finalizarea lucrărilor în termen de XNUMX luni de la atribuirea lucrărilor. Alocarea provizorie a lucrărilor a avut loc în noiembrie același an, iar în februarie XNUMX lucrările au fost reluate. Stația a fost inaugurată la XNUMX iunie XNUMX, în timp ce serviciul regulat pentru călători a început odată cu schimbarea orarului de vară, la XNUMX iunie XNUMX. Cu ocazia inaugurării, primarul Tuccillo a anunțat titlul pieței stației în memoria arhitectului Zaha Hadid.

Cu siguranță sunt și alte gări unice și frumoase în lume. Dacă ați descoperit un asemenea loc minunat și considerați că merită să fie menționat în acest articol, asteptăm pozele voastre pe paginile noastră de Instagram lub Facebook lub możesz wspomnieć o nas w swoich postach.

Biorąc to pod uwagę, życzymy pracowitego lata :)!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.