DIGI 24 nie cytuje źródła – 24 kwietnia oszukali dziennikarze Digi 1 Business Club

6 681

Byłem zaskoczony, gdy odkryłem, że DIGI 24 przejęło, bez podawania źródła, sztuczkę, którą uruchomiłem 1 kwietnia. Wiązało się to z inauguracją trasy Bukareszt-Pekin przez linię lotniczą, która nie ma hubu w Pekinie.

digi_24_farsa_airlinestravel_1

Powyżej masz zrzut ekranu zrobiony dla ciekawego artykułu, ale wszystko zaczęło się od nowości Pekin – Bukareszt z China Eastern Airlines, od lata 2013 r., dowcip wymyślony i zaprojektowany przez Airlines Travel na 1 kwietnia, dzień głupców. Wczoraj wieczorem zrobiłem też odpowiednią aktualizację zapowiadającą farsę i celowo wstawiony w tekst jeden z błędnych elementów.

Obecnie DIGI 24 usunęło artykuł z serwisu, po zmianie tekstu i wszystko skupiło się na analizie dokonanej dla operatora lotniczego TAROM. Usunęli też post na Facebooku, ale udało mi się zrobić zrzut ekranu na czas.

digi24_facebook

Nie przeszkadzało mi to, że byłem inspirowany, nie przeszkadzało mi to, że próbowali naprawić błąd, ale przeszkadzało mi to, jak próbowali zatrzeć ślady dziennikarskiego błędu i nie przyznali się do winy z powodu podania źródła. Chociaż każdy początkujący reporter wie, że wiadomość musi zostać zweryfikowana z trzech źródeł, DIGI 24 wyłapało wprowadzające w błąd wiadomości, które zawierają oczywiście błędne informacje, nie sprawdzając nawet, czy China Eastern Airlines operują z Pekinu.

Jako notatka informacyjna: China Eastern Airlines ma siedzibę na międzynarodowym lotnisku Shanghai Pudong China Southern Airlines a Air China ma swój hub w Pekinie.

Nie rozumiem, jak trudno jest wymienić źródło, zwłaszcza że udowadnia wam, że jest to jedyne źródło tej wiadomości. A te z Click przejął wiadomości, ale zrobili to w stylu kopiuj / wklej i wymienili źródło, bez aktywnego linku, nawet jeśli zjedli "s" z Airlinestravel.ro.

6 komentarzy
  1. Petrus Lungu mówi

    Sorin, odkąd śledzę Cię na Facebooku, zauważyłem, że pod względem newsów masz powinowactwo do Digi24.

    Kto wie, ile z nich połknąłeś „pierogów”. Po prostu sprawdź wiadomości. ?

    W każdym razie przynajmniej nie zszedłem na dół bez wcześniejszego wyjaśnienia. Największy! Tego właśnie chcę.

  2. Mistrz RA mówi

    To świadczy o profesjonalizmie Digi!

  3. Radu Tanasescu mówi

    Z pewnością gdzieś na Digi 24 nerwowy szef krzyczy teraz na pracownika. Pracownik, który popełnił błąd publikując artykuł. Pewnie krzyczy na jednego pracownika, a nie na kilku. Ogólnie rzecz biorąc, aby popełnić błąd, kilka osób musi zawieść w łańcuchu, ale to nie ma znaczenia. To był kozioł ofiarny.

    Oczywistym jest przywództwo. Środowisko i mentalność, którą tam stworzyli, przyniosły taki rezultat. Ale jakie to ma znaczenie? Zwalamy frajera, a przynajmniej odcinamy im pensję i widać, że wszystko będzie lepiej.

    Typowy.

    1. Sorin Rusi mówi

      Raport jest bardzo dobrze zrobiony. Problem nie w tym, że zostali oszukani:)… Mówimy tylko o kawale z 1 kwietnia. Problem w tym, że nie rozpoznali i nie podali źródła. Próbowali też zatrzeć ślady

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.